Bloggarkiv

söndag 11 november 2012

kattsand

Jag tror att min katt inte respekterar mig. Jag är ganska säker faktiskt. Idag rensade jag motvilligt hans kattlåda. Jag gillar inte att göra det. Varje gång kollar han på mig med sitt jävla hånleende och jag vet att om han hade samma ansiktsmuskler och stämband som en människa skulle han ha skrattat. Istället flinade han och lät som en duva. Det brukar han göra.

Eftersom att jag inte har någon aning om hur man gör vanliga saker på vanliga sätt försökte jag använda redskapen som tillhör kattlådan för att göra jobbet. Det ledde till att jag först skyfflade upp allt bajs för att sedan hälla resten av sanden i sopkorgen. Precis när jag skrev detta förstod jag hur puckat det var. Jag var tvungen att öppna upp en ny påse med kattsand så jag vände mig mot honom och frågade om han kunde hjälpa mig med hans vassa klor. Han ignorerade mig och gick därifrån.

Kattsand är ett sånt jävla konstigt ord. Det är ju inte sand. Det är inte ens små korn som försöker se ut som sand. Det är typ pellets, men hade man kallat det för pellets hade väl katterna försökt äta det? Jag lämnar frågan till sämre filosofer. Jag har annat att göra. Jag börjar majoriteten av mina meningar med jag. Jag. Kattgräs är inte heller gräs, och det är till för att göra så att katter spyr, så varför ens marknadsföra det för katter? Okattogräs borde det heta men det är löjligt.

Idag när jag köpte en frukostkebab på centrum klockan sju på kvällen betedde jag mig stelt och awkward och försökte undvika kontakt med folk så att dom skulle kolla på mig och tänka "wow varför är han så awkward han är ju jättesnygg" men sen kom jag på att jag var orakad och hade fula kläder på mig. Idag ska jag raka mig eller kanske imorn eller senare. Jag tänkte lägga upp en före och/eller efter-bild men jag orkar inte. Kanske borde leta på Facebook efter två bilder, med och utan skägg men det hade varken varit uppriktigt eller korrekt med tanke på att jag förmodligen kommer ha annorlunda frisyr, kläder och attityd i bilderna. Kanske är ett annat ord jag använder väldigt ofta. Låt detta vara en metafor för dagens framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar